sobota, 10 września 2016

Psia galeria

Parki to świetna okazja do cyknięcia paru fotografii psom. Na starym mieście takie okazy:

Tutaj są szczeniaki owczarków niemieckich, nieustannie walczące o pozycje alfy. Wyglądają uroczo:


Trudno robić zdjęcia szczeniakom.  Szczególnie takim w ciągłym ruchu. Są dwie opcje:

-Można albo: włączyć serię zdjęć, albo też
-Starać się wychwycić najlepszy moment ( jest to bardzo trudne!)


 Jak wszyscy wiemy, owczarki to jedne z najpopularniejszych ras. Bez wątpienia bardzo inteligentne. Łatwo się szkoli, ale potrzebuje dużo ruchu. Jest nieustępliwy, ale szybko ulega właścicielowi; wykorzystywany zwykle jako pies policyjny ( nie tylko w serialach!:))



Chciałabym, żebyście przyjrzeli się kłom na powyższym zdjęciu. Przypominają końskie ,,kły": ogromne, a wzrok dziki. Widać tu tę najmniej znaną nam naturę psów, przypisywaną częściej do wilków: ich dzikość.




Tutaj mamy przedstawione charty, trudno mi określić dokładnie jakie- przypuszczam, ze whippety, charty angielskie, najszybsza rasa psów.
Abyście sami mogli przyznać mi rację, wklejam tu dokładny opis (sama się nim nie kierowałam, po prostu, widzę psa i już zapala mi się ,,rasowa" lampka ;))  :







  • Głowa: Długa, delikatna, o wyraźnie spłaszczonej czaszce
    • Oczy: Ciemne, owalne, błyszczące, czujne, dość szeroko rozstawione, z lekkim stopem pośrodku
    • Uszy: Małe, delikatne, w kształcie płatka róży
    Kufa: Silne szczęki z równym i kompletnym zgryzem nożycowym
  • Szyja: Długa, muskularna, elegancko wygięta.
  • Kończyny: Łopatka ukośna, przednie nogi proste, o niezbyt szerokim rozstawieniu, w przeciwieństwie do tylnych, głęboko kątowanych i dobrze umięśnionych w udach, silnie podpierających tułów
  • Ogon: Długi, stopniowo zwężający się, lekko wygięty ku górze, w ruchu wzniesiony łagodnym łukiem, lecz nie ponad grzbiet. Jest pozbawiony pióra.
  • Tułów: Pierś głęboka, grzbiet szeroki, muskularny, lędźwie silne
  • Łapy: Zgrabne, wyraźnie wykrojone, wysoko wysklepione, opuszki grube i mocne.

(źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Whippet)






To oczywiście znany wszystkim- pudel. Ma raczej rzadkie umaszczenie.
Może coś o pudlach: nie są to wcale różowe modnisie, rodem z Paryża.
Po pierwsze pochodzą z Niemiec.
Po drugie: są to drugie (pierwsze: border coolie, trzecie labradory) najmądrzejsze psy, a...
Po trzecie: raczej nie są różowe :)









To mieszaniec jakiegoś owczarka (cudownie przyjaznego i uroczego).
Rozmawiałam z JEJ właścicielem, który opowiedział mi, ze psa tego ma od jakichś trzech godzin, bo ktoś ją zostawił.
Smutne. Ale ma przynajmniej teraz właściciela :)

I to cała nasza galeria, postaram się tworzyć takie częściej.



2 komentarze:

  1. Witaj :) z tej strony Bernadeta ta od lalek...
    Zajrzałam co tam u Ciebie słychać....
    I zatrzymałam się przy tej pięknej suczce....co to znalazła swego Pana :) :)
    Ja mam podobnego psiaka ze schroniska i jest to prawdopodobnie Owczarek Blgijski.
    O szczególnie przyjaznym charakterze....bardzo kochliwy.
    Mój ma na imię Kelner :) :)
    Pozdrawiam Cię serdecznie www.blog.tildy.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. "ta od lalek".... na drugim krańcu świata bym poznała, nie trzeba się przedstawiać :p
    "Klener"? Cudownie! Przepadam za psimi imionami, jeśli nie brzmią one "Azor" czy "Reks"... Sama myślałam nad imieniem "Mewa".......... Co do psa: owczarki belgijskie to na prawdę urocze psy (uwielbiam te kudłaciory!) i nie wiem zupełnie dlaczego i jak kojarzą mi się z psami karelskimi (???) Tymczasem dziękuję za odwiedziny i nalegam do odświeżenia aktualnych informacji:

    OdpowiedzUsuń